Διατροφή χωρίς ζάχαρη; (Challenge accepted!)

Διατροφή χωρίς ζάχαρη; (Challenge accepted!)

Θα ξεκινήσω με την εξής πληροφορία για τον εαυτό μου: τρώω πολλή ζάχαρη και πολλή σοκολάτα. Θα είναι δύσκολο. 
Διάφορα αρνητικά έχουμε διαβάσει κατά καιρούς για τη ζάχαρη, κυρίως τη λευκή κρυσταλλική που είναι και πιο επεξεργασμένη. Τόσο για τη φθορά που προκαλεί στα δόντια, όσο και για το συκώτι, το έντερο, την κατακράτηση υγρών, τα εύκολα κιλά που μπορεί να μας προσθέσει.
Αυτό που μπορούμε να ελέγξουμε είναι σίγουρα η άμεση χρήση της στη μαγειρική, στη ζαχαροπλαστική, στον καφέ μας. Ζάχαρη όμως υπάρχει σε πολλά προϊόντα που δεν φανταζόμαστε, κυρίως συσκευασμένα. Το έχω κάνει στο παρελθόν, θα το κάνω ξανά και τώρα. Θα ψάξω να βρω τρόπους να αντικαταστήσω τα προϊόντα με ζάχαρη με άλλα που δεν έχουν, κατά προτίμηση ούτε άλλες γλυκαντικές ουσίες.
Δεν είμαι διατροφολόγος, ούτε και γιατρός φυσικά, θα μιλήσω για τη δική μου εμπειρία αποκλειστικά.
Πρώτα από όλα, κομμένα τα αναψυκτικά. Και τα sugar free. Δεν είναι μόνο η ζάχαρη το πρόβλημα, αλλά οι χρωστικές και τα συντηρητικά!
Ας ξεκινήσουμε από το πρωινό. Το πιο κοινό, γάλα με δημητριακά. Είμαι από αυτούς που τρώνε ακόμα τα παιδικά δημητριακά με σοκολάτα (όλοι κρύβουμε μέσα μας ένα παιδί!). Δεν είναι εύκολο, αλλά τα αντικαθιστώ με μια μερίδα νιφάδες βρώμης και δεν προσθέτω ζάχαρη ή μέλι.
Πάμε παρακάτω. Ο καφές μου. Τι ωραίος ο διπλός καπουτσίνο με το γαλα του και τη ζαχαρίτσα του. ΟΧΙ! Μπορώ να πιω πολύ εύκολα και καφέ φίλτρου ή ελληνικό χωρίς ζάχαρη. (Προσωπικό γούστο, δεν μπορώ να πιω σκέτο εσπρέσσο με τίποτα!)
Δεκατιανό. Ένα φρούτο με ξηρούς καρπούς ή γιαούρτι. Ή μια μπάρα δημητριακών χειροποίητη στην οποία ξέρω ότι έχω βάλει μόνο λίγο μέλι.
Στο μεσημερινό φαίνεται εύκολο να την αποφύγεις, αλλά υπάρχει μια παγίδα. Σε πολλά υλικά που ενδεχομένως χρησιμοποιούμε στη μαγειρική υπάρχει κρυμμένη ζάχαρη. Παραδείγματος χάρη, οι έτοιμες σάλτσες ζυμαρικών ή ο συμπυκνωμένος πολτός τομάτας ή κέτσαπ. Επίσης και τα έτοιμα ντρέσινγκ για τις σαλάτες. Αυτό που κάνω για να αντικαταστήσω αυτά τα προϊόντα είναι να φτιάξω δικές μου σάλτσες, οι οποίες έιναι λίγο πιο χρονοβόρες, αλλά αξίζει τον κόπο ποιοτικά και γευστικά. Σάλτσα τομάτας από φρεσκοτριμμένες τομάτες λοιπόν, προσθέτω ότι λαχανικά θέλω και τη χρησιμοποιώ είτε ως βάση σε κοκκκινιστά και λαδερά, είτε για ζυμαρικά. Στις σαλάτες προτιμώ το παραδοσιακό λαδολέμονο ή λαδόξυδο. 
Για το απογευματινό πάλι θα επιλέξω κάποιο φρούτο ή ένα τοστάκι με μαρούλι και τομάτα.
Στο βραδινό θα κινηθώ όπως και στο μεσημεριανό, με υλικά χωρίς ζάχαρη ή μέλι.
Γενικά, όταν πηγαίνω για ψώνια αφιερώνω λίγο παραπάνω χρόνο διαβάζοντας αναλυτικά τα συστατικά των προϊόντων, για να δω αν περιέχουν ζάχαρη. Παραδείγματος χάρη στους συσκευασμένους χυμούς, κοιτάζω να μην έχουν προσθήκη ζάχαρης, αλλά μόνο τα σάκχαρα των φρούτων.
Ωραία όλα αυτά, με τη σοκολάτα τι γίνεται όμως??
Όχι, δεν μπορώ να την κόψω εντελώς. Κάνω φιλότιμες προσπάθειες να την περιορίσω όμως. Προτιμώ τη σοκολάτα υγείας ή την κουβερτούρα, που εκτός από λιγότερη ζάχαρη έχει και πολυακόρεστα λιπαρά, που σημαίνει ότι είναι πολύ καλύτερη ποιοτικά για το πεπτικό σύστημα
Έχω διαβάσει ότι η ημερήσια ποσότητα σακχάρων που χρειάζεται ο οργανισμός μας είναι αυτή από ένα και μόνο φρούτο, οπότε όλες οι υπογλυκαιμίες που προφασιζόμαστε για να πάμε στο περίπτερο να πάρουμε σοκολάτα είναι φτηνές δικαιολογίες!  
Tips:
Έχω μαζί μου μερικά σοκολατάκια υγείας, έτσι ώστε αν θέλω οπωσδήποτε να φάω σοκολάτα, να είναι μικρή η ποσότητα.
Αν χρειάζεται να βάλουμε κάπου λίγη ζάχαρη, μπορούμε να την αντικαταστήσουμε με κάποιο άλλο προϊόν, καλύτερο ποιοτικά, όπως πχ τη βιολογική ζάχαρη καρύδας ή το μέλι (ξέρω ανθρώπους που βάζουν μέλι ακόμα και στον καφέ τους!)
Θα επανέλθω με τα αποτελέσματά μου σε επόμενο άρθρο!
Εκτύπωσέ το!
Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *